Karttamerkkilenkkeilyn etätehtävän ohjeet

Tehtävän tavoite: Tämän liikuntatehtävän tarkoituksena on, että opit tunnistamaan yleisimpiä karttamerkkejä ja etsit niitä vastaavia kohteita lähiluonnostasi. Samalla suoritat kestävyysharjoituksen juosten, hölkäten tai reippaasti kävellen. Muistathan, että 13-18-vuotiaiden tulisi liikkua vähintään 1-1.5 tuntia päivässä ja tätä nuorempien hieman enemmän, 1-2 tuntia päivässä.

Tehtävän ohjeet: Tee karttamerkkilenkkeily liikuntatunnin aikana. Ota kuva karttamerkkilapusta tai tulosta se itsellesi mukaan. Saat etsiä lapulla olevat karttamerkkikohteet haluamassasi järjestyksessä. Kaikkia karttamerkkikohteita ei tarvitse löytää, vaan etsit niin monta merkkiä, kuin ehdit liikuntatunnin aikana. Kun löydät sopivan kohteen, ota kuva siten, että näyt itse kuvassa ja kyseinen kohde näkyy taustalla. Muista tulla takaisin lenkiltä opettajan ilmoittamaan kellonaikaan mennessä. Kuvat palautetaan opettajalle sovitulla tavalla.

Laita ennen liikuntatunnin alkua jo lenkkeilyvaatteet päälle. Varmista, että kännykän akussa on virtaa. Pidä huoli, että kuljet turvallisesti metsässä, noudatat liikennesääntöjä ja ylität tiet alikuluista tai suojateiden kohdilta. Jos lenkin aikana tulee lenkkiin kuulumattomia tuntemuksia, kuten rintakipua tai hengenahdistusta, tulee lenkki keskeyttää välittömästi. Pidä huoli, että tarvittavat lääkkeet ovat mukanasi.

Linkki: Karttamerkkeihin (Ota kuva tästä liitteestä tai tulosta se itsellesi ennen kuin lähdet tekemään harjoitetta!)

Leave a reply

error: Kopioiminen kielletty! No copying!