Street workoutin etätehtävän ohjeet

Tehtävän tavoite: Street workout -tunnin tavoitteena on, että opit kehittämään ja ylläpitämään lihaskuntoa hyödyntämällä lähialueesi liikuntaan soveltuvia paikkoja, kuten omaa pihaa, puistoa tai leikkipaikkoja. Tarvitset liikkeissä matalan ja korkean roikuntapaikan ja erikorkuisia esteitä. Sinun tulee pohtia, mikä paikka lähialueella sopii parhaiten street workout harjoituksen tekemiseen. Vaihtoehtoja voi olla siis monia, mutta muista aina turvallisuus. Käytä vain tukevia rakenteita, jotka kestävät harjoittelun ja valitse sellainen harjoittelupaikka, jossa et häiritse muita ihmisiä. Harjoittelu on hyvä suorittaa yksin tai korkeintaan kaverin kanssa tämän hetkisen tilanteen vuoksi.

Tehtävän ohjeet: Suorita street workout harjoittelu ulkona liikuntatunnin aikana. Street workout -tunti koostuu neljästä osasta: alkulämmittelystä, dynaamisesta venyttelystä, street workout harjoittelusta ja loppujäähdyttelystä. Koko harjoitukseen on laskettu kuluvan aikaa noin 60 minuuttia. Ota yksi selfiekuva sinusta ja harjoittelupaikasta, kaksi kuvaa alkulämmittelystä ja kaksi kuvaa, kun teet street workout harjoitusohjelmaa. Kaikkiaan sinun tulee siis ottaa viisi kuvaa. Muista tulla takaisin opettajan ilmoittamana aikana ja palauttaa kuvat sovitun järjestelmän kautta.

Street workout liikuntatunti

Alkulämmittely koko keholle

Alkulämmittelyn tavoitteena on valmistella keho tulevaa harjoitusta varten. Alkulämmittely koostuu juoksulämmittelyistä, tasapaino ja kehonhallintaharjoituksista, hyppelyistä ja loikista sekä dynaamisesta venyttelystä. Alkulämmittely on tärkeä osa harjoitusta, sillä sen avulla voidaan ennaltaehkäistä liikuntavammoja. Tee jokaista lämmittelyliikettä 20 metrin matka edes-takaisin. Mallivideot opastavat sinua liikkeissä. Muista ottaa kaksi selfiekuvaa alkulämmittelystä ja yksi selfiekuva harjoittelupaikasta.


Dynaamiset venyttely

Tee dynaamiset venyttelyliikkeet videolla olevien ohjeiden mukaisesti. Tämän jälkeen olet valmis aloittamaan street workout harjoituksen.


Street workout lihaskuntoharjoitus

Tämän päivän street workout harjoitus on lihaskuntoharjoitus koko vartalolle. Street workout harjoituksessa voit valita kevyen tai raskaan ohjelman oman kuntosi mukaan. Tee jokaista liikettä 10-20 toistoa ja 2-3 kierrosta. Tee roikuntoja ja lankkuja niin kauan, että tuntemus on keskiraskas tai raskas (olisit jaksanut vielä hetken roikkua tai olla lankussa). Saat tehdä liikkeet haluamassasi järjestyksessä. Lue liikkeen ydinkohdat, katso mallivideo ja tämän jälkeen lähde suorittamaan liikettä. Muista ottaa kaksi selfiekuvaa harjoittelusta.

A) Kevyt ohjelma


B) Raskas ohjelma


Loppujäähdyttely

Hölkkää tai kävele reippaasti harjoituksen lopuksi 5-10 minuuttia. Voit samalla hieman ravistella käsiä ja jalkoja. Loppuverryttelyn tarkoituksena on, että keho alkaa palautumaan tehdystä harjoituksesta. Loppujäähdyttelynä voi toimia treenipaikalta paluu takaisin kotiin.

Leave a reply

error: Kopioiminen kielletty! No copying!